Hallo,
Ik zal mij even voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Sjoerd 24 jaar.
Bij mij is ook keratoconus vastgesteld, aan mijn rechteroog. Hier heb ik dan ook het meeste last mee qua zicht, zeker vergeleken met mijn linkeroog.
De oogarts wist me te vertellen dat het bij mij wel meevalt, mijn zicht wordt nu gecorrigeerd door een bril, met niet al te heftige sterkte.
Heb er overdag niet zo heel veel last mee, behalve als ik alleen met mijn rechteroog kijk. In het donker heb ik er uiteraard wel last van, voornamelijk ook 's avonds tijdens het TV kijken, veel waas bij moeheid en bij lichte kleuren, ook ondertiteling is lastig, vooral als ik moe ben. Ik moet over een maand of 5 terug voor een controle, ik neem aan dat dat normaal is. Ik heb zelf ook harde vormstabiele lenzen, maar die kan ik niet goed verdragen. Ik ben in het algemeen geen lenzen-type, heb de laatste tijd ook last van wat geirriteerde en droog aanvoelende ogen, hoewel de opticien zegt dat ik in principe niet te droge ogen heb voor lenzen. Dus zodoende zal ik regelmatig eens een kijkje nemen op het forum, ervaringen delen e.d.