Nieuw

In dit gedeelte kunt u zich uitgebreid voorstellen!

Moderator: Global Moderator

Nieuw

Berichtdoor SjoerdS » 06 jul 2010, 15:44

Hallo,
Ik zal mij even voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Sjoerd 24 jaar.
Bij mij is ook keratoconus vastgesteld, aan mijn rechteroog. Hier heb ik dan ook het meeste last mee qua zicht, zeker vergeleken met mijn linkeroog.
De oogarts wist me te vertellen dat het bij mij wel meevalt, mijn zicht wordt nu gecorrigeerd door een bril, met niet al te heftige sterkte.
Heb er overdag niet zo heel veel last mee, behalve als ik alleen met mijn rechteroog kijk. In het donker heb ik er uiteraard wel last van, voornamelijk ook 's avonds tijdens het TV kijken, veel waas bij moeheid en bij lichte kleuren, ook ondertiteling is lastig, vooral als ik moe ben. Ik moet over een maand of 5 terug voor een controle, ik neem aan dat dat normaal is. Ik heb zelf ook harde vormstabiele lenzen, maar die kan ik niet goed verdragen. Ik ben in het algemeen geen lenzen-type, heb de laatste tijd ook last van wat geirriteerde en droog aanvoelende ogen, hoewel de opticien zegt dat ik in principe niet te droge ogen heb voor lenzen. Dus zodoende zal ik regelmatig eens een kijkje nemen op het forum, ervaringen delen e.d.
SjoerdS
Newbie
Newbie

Re: Nieuw

Berichtdoor Victoria » 06 jul 2010, 16:08

Hoi Sjoerd,

Ten eerste welkom op dit forum. Als jouw aandoening nog met een bril ts compenseren is zit je inderdaad waarschijnlijk nog in het vroege gedeelte van deze aandoening. Wat die droge (geïrriteerde) ogen betreft, dat herken ik wel. Ik zit helaas al in een verder stadium en draag scleralenzen (hele grote (2cm) harde lenzen) welke mijn gehele oog bedekken. Voor mij is dat fijn, want ik maak dus weinig traanvocht aan. Maar met die lenzen maakt dat niet uit. De vloeistof die ik gebruik met inzetten is de vloeistof welke tussen mijn lens en mijn oog zit en blijft zitten. Zodoende beschermt hij mijn oog tegen uitdrogen. Traanvocht is dus ook niet altijd nodig voor lenzen, ook niet voor harde. :-)
Heel veel succes met jouw traject.

Groetjes,
Victoria
Victoria
Newbie
Newbie

Berichtdoor SjoerdS » 07 jul 2010, 15:40

Hoi Victoria,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb op het moment ook erg last van allergien, vooral huisstofmijt en hooikoorts deze periode, en sinds enkele weken ben ik medicijnvrij die ook behoorlijke irritatie aan de ogen veroorzaakte. Ik ging er van uit dat het daarna weer minder zou worden, maar het slechts iets afgenomen die oogirritatie, dus ik denk op het moment dat het nog een combinatie van factoren is (o.a. die allergie ook). Ook jeuk in de ooghoeken e.d.
Ik wacht het volgende bezoek maar eens af, heb op het moment nog een bril met de goedkoopste glazen en niet niet helemaal de juiste correctie voor het oog met keratoconus, want als het iets erger wordt heb ik er natuurlijk snel niks meer aan. Ik vrees alleen die lenzen, want ik heb er altijd behoorlijke moeite mee. Maar eerst het volgende bezoek maar eens afwachten en het is gelukkig te behandelen op verschillende manieren, ligt aan de situatie natuurlijk. Uitgaan van het positieve dan maar! :)

groetjes,
Sjoerd
SjoerdS
Newbie
Newbie

Berichtdoor marloes n » 08 jul 2010, 21:19

hoi Sjoerd

ik wil je graag welkom heten op het forum.

gr marloes
marloes n
Newbie
Newbie

Berichtdoor Luppie » 13 jul 2010, 17:51

Welcom to the club ;)
Luppie
Newbie
Newbie

Berichtdoor SjoerdS » 16 jul 2010, 14:26

Bedankt voor de reacties allemaal :)
Ben even niet meer online geweest, maar ik ga binnenkort eens wat meer info zoeken op het forum.

Groetjes!
sjoerd
SjoerdS
Newbie
Newbie

Keer terug naar Stel u voor