Wat zien jullie???

Plaats hier algemene zaken, zoals interessante links naar artikelen op internet.

Moderator: Global Moderator

Wat zien jullie???

Berichtdoor Lotje » 16 dec 2008, 19:06

Hoihoi,

Daar ben ik dan weer. Na me een tijdje niet te willen bezighouden met mijn oog de lens en het gedoe, heb ik de afgelopen tijd duidelijk meer last (pijn) en zie ik zo warrig dat mijn slechte rechter oog eigenlijk niet meer mee doet. Voor de rest van mijn problemen ga ik binnenkort weer revalideren en helaas hebben ze daar natuurlijk geen oogarts, dus zal ik daarna toch weer verder moeten en een verwijzing naar het VU zien te regelen. Maar nu eerst revalideren, ik kan gewoon niet alles tegelijk. De ellende is dat ik daar dan wel een paar keer per week naartoe moet rijden, met een oog en wat vlekken.

Afijn, IVM de komende kerst heb ik voor het eerst van mijn leven een BOOM, en toen ik daar wat foto's van aan het maken was bedacht ik me dat ik zo misschien wel kon duidelijk maken WAT ik nu zie met dat maffe oog.... dus bij deze, de foto die redelijk weergeeft wat ik zie met mijn KC oog.

In werkelijkheid is de vertekening iets groter en geen rondje maar een "E" vorm.

Afbeelding

Herkenbaar of is het heeel anders dan wat jullie zien?

Volgens mij hebben we ergens een draadje als deze maar ik kon hem niet hervinden. ;-)
= EENOOG =
Lotje
Sr. Member
Sr. Member

Wat zien jullie???

Berichtdoor Wilma » 23 dec 2008, 16:32

Hoi hoi,
Hoe heb je dit nu op plaatje gezet?. Ik kan altijd moeilijk uitleggen wat ik zie. Lijnen zijn nooit recht Alles is een waas. en uit zijn vorm. Ik zal niet snel tegen grotere voorwerpen oplopen. Maar stoeprandjes kunnen me wel eens ontgaan. Bomen hebben geen bladeren, maar zijn daar groen. Huizen hebben geen stenen. En lampen en zon is hinderlijk en van 1 lampje zie ik er tien. In ieder geval genoeg dus... En verder zijn het gewoon lastige ogen. Groetjes Wilma
Wilma
Full Member
Full Member

Wat zien jullie???

Berichtdoor Lotje » 23 dec 2008, 16:39

Haai!

Ik heb de camera op nachtstand gezet, de kerstboomlampjes aan en dan bewegen met de camera als je klik doet. ;-)
= EENOOG =
Lotje
Sr. Member
Sr. Member

Re: Wat zien jullie???

Berichtdoor Lotje » 05 jun 2010, 11:00

:-\

Kwam bij toeval dit weer tegen en moet bekennen dat het zicht intussen een stuk slechter is geworden.. misschien moet ik toch mijn huisarts maar vragen om een verwijsbrief voor een oogarts... dan maar naar het VU, daar zit een kenner toch? Want ik kom hier niet verder, mijn opto die jaren zijn best heeft gedaan heeft de handdoek in de ring gegooid en weet het ook niet meer. Mijn oog wil geen lens zonder problemen accepteren en ik zit met de EDS waardoor ik opereren geen aantrekkelijke optie vind. Ik zou het fijn vinden als ik een arts tegenkwam die ervaring heeft met KC EN EDS. ;D
Lotje
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor David_Ex » 13 jun 2010, 23:29

Ik heb altijd gedacht dat ik 2 vriendinnen had, maar het is maar eentje ;-)
David_Ex
Newbie
Newbie

Berichtdoor Luppie » 14 jul 2010, 14:20

Mijn zicht is 30% maar dat idee heb ik helemaal niet. Ik zie alles goed kan lezen kan in de verte een nr bord lezen 50 meter.
Ik heb wel dat ik ondertiteling dubbel zie met mijn slechte oog. En de sterren zie ik ook dubbel met bijde ogen.
Luppie
Newbie
Newbie

Berichtdoor Brenda82 » 02 aug 2010, 21:25

na transplantatie Zonder scleralens bijna 80 procent nu rechteroog. Linkeroog met scleralens over de 100 procent en zonder....vet slecht!!!

Nu alleen nog ff een tranplantatie en ik zie niet mistig meer, maar met lenzen 100 procent zonder dat ge eikel altijd!!! O0
Brenda82
Newbie
Newbie

Berichtdoor SjoerdS » 06 aug 2010, 12:19

Zoals op de foto hierboven zie ik het gelukkig nog net. Ik heb ook dubbele ondertiteling, en waas bij tv kijken in de avond als het donkerder is, vooral witte en lichte vlakken die uitsralen. Als ik me concentreer op iets veraf en ik hou mijn vinger voor mijn oog die ik langzaam naar mijn oog toe schuif en wanneer mijn vinger vlakbij mijn oog is en ik kijk dus rakelings langs mijn vinger naar dat voorwerp (wat dan ook) dat zie ik opeens echt super super scherp. Als het nog te volgen is. Je hebt dan een soort 'donker' randje vlak bij de vinger omdat je je oog scherpstelt op dat verre voorwerp en niet je vinger die heel dichtbij is, als ik door dat randje kijk zie ik super scherp. Voor de rest heb ik overdag veel minder last dan wanneer de schemering begint met licht en dergelijke. Zonder bril heet de muur witte stenen met hele vage zwarte randjes, met bril zie ik elke steen afzonderlijk. Bij bomen is het iets minder, een nummerbord op zoveel meter afstand kan ik met bril lezen. Met lenzen zal dat nog wel beter worden denk ik. Zie op het moment 80% met bril met mijn rechter KC oog.
SjoerdS
Newbie
Newbie

Berichtdoor Victoria » 08 aug 2010, 16:57

Hoi hoi,

Ik zie met lenzen in ongeveer:
Rechts 50%
Links 80%
Nog best redelijk vind ik. Ik kan meestal alles doen waar ik zin in hebt en remt het mijn dagelijks leven niet veel meer. Soms heb ik alleen slechte dagen erbij zitten waarbij mijn ogen gewoon even geen zin hebben. Dan neem ik een vrije dag en ga ik terug naar bed met een koud washandje. Dan gaat het meestal de dag erna weer prima en kan ik weer verder waar ik gebleven ben.
Zonder lenzen zie ik met rechts op een paar meter afstand dat iemand zijn arm beweegt (grote gebaren) en kleur vlakken, maar vooral veel dubbele beelden. En links zie ik dan nog best redelijk, maar vergeleken met rechts is dat dan ook niet moeilijk. ;-)

Groetjes,
Victoria
Victoria
Newbie
Newbie

Berichtdoor margriet » 16 aug 2010, 16:23

Hoi,

Met lenzen zie ik ruim 100 %
zonder links 40 % en rechts 20 %
Met lenzen zie ik juist rechts nog ietsje beter.

Als ik (zonder lenzen) met m'n vinger tegen m'n ooglid aandruk en zo het hoornvlies
in model breng zeg maar, zie ik ook heel scherp.

groetjes margriet
margriet
Newbie
Newbie

Keer terug naar Algemeen