Zo, vandaag zijn de helft van mijn (22) hechtingen verwijderd door Dr. Rouwen in het UMC.
Niet echt een superprettige behandeling maar geen ramp verder. Eerst werd er gedruppeld om het oog te verdoven en moest ik 10 minuten wachten. Daarna meer druppels en plaatsgenomen in een stoel waarin ik achterover moest liggen.
Er werd een niet zo fijne klem aangebracht en met behulp van een scherpe lamp (bah!), microscoop en gereedschap werden de hechtingen verwijderd.
Geen pijn verder maar de klem is wel voelbaar en het licht was niet zo fijn. Het verwijderen van de hechtingen ging erg snel, na 5 tot 10 minuten was het klaar. Daarna zalf in het oog en een verband erop.
Het voelt nu een beetje geirriteerd aan en ik heb ook geen restzicht in het oog door dat verband dus het is goed dat ik niet op de fiets was gegaan, voel me echt een halve blinde. Toch wel raar hoe zelfs slecht zicht je helpt om bewegingen in je ooghoeken te volgen.
Morgenmiddag mag het verband eraf en zondag mag ik weer rustig proberen om de lens te dragen. In de tussentijd is het even behelpen, heb de letters op deze computer al weer ingezoomd